Rower dla biegacza – cz. 2

Rower dla biegacza, czyli w nawiązaniu do poprzedniego wpisu, w którym udało nam się ustalić, że trening kolarski jest dobrym pomysłem uzupełnienia i urozmaicenia treningu biegowego, powinniśmy się zastanowić, czy jest to rozwiązanie dla każdego z nas. Niezależnie od tego, czy stawiamy na sprinty, czy też biegi długodystansowe powinniśmy decydować się na włączenie roweru do planu treningowego?

rower dla biegacza trening

Rower dla biegacza długodystansowego

Na początku zajmiemy się biegaczami długodystansowymi, w końcu rozważaną kwestią nie jest przejażdżka ścieżką rowerową, a prawdziwa jazda po dość wymagającym terenie, gdzie spotkamy nie tylko pagórki, ale będziemy musieli zmierzyć się z potężną ilością kilometrów do pokonania.

maraton

Tak, jak w przypadku biegu, mamy do czynienia z długotrwałym wysiłkiem, podczas którego wzmacniamy zupełnie inne partie mięśni niż przy biegu. Jest to zdecydowane korzystne dla naszego aparatu ruchu, który może liczyć na stabilizację i ograniczenie ryzyka wystąpienia kontuzji poprzez rozwój i trening niemal wszystkich partii. Podczas treningu kolarskiego używamy zarówno włókien mięśniowych szybkokurczliwych, jak i wolnokurczliwych. Nietrudno się domyślić, że gdy wykorzystamy zapasy zgromadzone w tych pierwszych, przechodzimy do używania tych drugich. Są to włókna bogate w mioglobinę – stąd ich czerwony kolor.

rower dla biegacza

Trening kolarski wpływa więc w tym wypadku na ten sam rodzaj mięśni, który wykorzystywany jest podczas biegu na dłuższym dystansie, podczas którego możemy utrzymywać stałe tempo na rozległym obszarze. Efekty uzyskane w trakcie takiej aktywności będą więc pozytywnie wpływać na nasze wyniki na dłuższych dystansach.

bieganie

W przypadku biegania wytrzymałościowego rower będzie dobrą propozycją urozmaicenia treningów, a przy tym odciąży nieco nasze stawy. W końcu zbyt częste przebiegnięcie wielu kilometrów, w szczególności po twardym podłożu wpływa negatywnie na kolana i stawy skokowe, a także poszczególne więzadła. Warto wtedy postawić na trening, który pozwoli nam na uzyskanie zbliżonych efektów, a zapewni nieco odpoczynku spracowanym częściom ciała.

Są to jednak rozważania dla osób, które dość poważnie i profesjonalnie podchodzą do swoich treningów. Jeśli nie przejmujesz się nadto wynikami, a biegasz z pasji, dla poprawienia kondycji i zdrowia, każda aktywność ogólnorozwojowa będzie wskazana 🙂

 

Pozdrawiamy

trenujbieganie.pl

trenujbieganie.pl

3 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *